Nabór wniosków w ramach programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej”- edycja 2021

Informujemy, że Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłosił nabór wniosków w ramach programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej”- edycja 2021 Finansowanych z  Funduszu Solidarnościowego

Program zakłada świadczenie przez POWIAT/PCPR usług asystenta poprzez zapewnienie możliwości  skorzystania przez osoby niepełnosprawne z pomocy asystenta przy wykonywaniu codziennych czynności i funkcjonowaniu w życiu społecznym przez:

– dzieci do 16 roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka
w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji

– osoby niepełnosprawne posiadające orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności wydane na podstawie ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych albo orzeczenie równoważne do wyżej wymienionego

Usługi asystenta w edycji 2021, dzieciom do 16 r. ż przysługuje 30 godzin w miesiącu natomiast osobom dorosłym 60 godzin w miesiącu. Usługi asystenta mają na celu pomoc uczestnikom Programu w wykonywaniu codziennych czynności oraz w funkcjonowaniu w życiu społecznym. W szczególności mogą one polegać na pomocy asystenta w: wyjściu, powrocie lub dojazdach w wybrane przez uczestnika Programu miejsce; zakupach z zastrzeżeniem aktywnego udziału uczestnika Programu przy ich realizacji; załatwianiu spraw urzędowych; nawiązywaniu kontaktu/współpracy z różnego rodzaju organizacjami; korzystaniu z dóbr kultury (np. kino, muzeum, teatr, galerie sztuki, wystawy); wykonywaniu czynności dnia codziennego – w tym przez dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności – także w zaprowadzaniu i przyprowadzaniu ich do lub z placówki oświatowej.

Kwalifikacja do objęcia pomocą asystenta następuje w przypadku dzieci do 16 r. ż na podstawie: orzeczenia o niepełnosprawności łącznie z wyżej wymienionymi wskazaniami, wymagane jest także zaświadczenie psychologa o braku przeciwskazań do wykonywania czynność przez asystenta, Karty zgłoszenia do Programu ,,Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej’’ – edycja 2021 stanowiącej załącznik nr. 8 do niniejszego ogłoszenia oraz Klauzuli informacyjnej o RODO ; w przypadku dorosłych osób z niepełnosprawnością na podstawie: orzeczenia o znacznym stopniu niepełnosprawności bądź orzeczenie równoważne, Klauzula informacyjna o RODO oraz Karty zgłoszenia do Programu ,,Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej’’ – edycja 2021 stanowiącej załącznik nr. 8 do niniejszego ogłoszenia.
Owe dokumenty należy złożyć do 05 lipca 2021r. do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
ul. Marsz. J. Piłsudskiego 8, pok. nr. 11, 16-100 Sokółka lub drogą e-mail na adres: pcpr.sokolka@sokolka-powiat.pl lub pocztą w kopercie z dopiskiem ,,Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej’’ – edycja 2021.

Więcej informacji można uzyskać pod nr telefonu 85 711 08 23

Program realizowany będzie do końca 2021 roku.

Informacja o programie:

https://www.gov.pl/web/uw-mazowiecki/ogloszenie-o-naborze-wnioskow-w-ramach-programu-asystent-osobisty-osoby-niepelnosprawnej—edycja-2021

Zał_nr_8_Wzór_karty_zgłoszenia_do_Programu_AOON_-_edycja_2021(2)

Klauzula informacyjna o RODO

Zostań naszym subskrybentem

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Sokółce
ul. Marsz. J. Piłsudskiego 8,
16-100 Sokółkatel: +48 85 711 08 11
e-mail: starostwo@sokolka-powiat.pl

rachunek bankowy starostwa:
32 8093 0000 0013 9016 2000 0010

Godziny pracy urzędów

poniedziałek – piątek: 7:30 – 15:30

Klientów zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków do Starostwa Powiatowego w Sokółce z siedzibą przy ul. Piłsudskiego 8, przyjmuje:

Starosta Sokólski, Wicestarosta oraz Sekretarz:
w poniedziałki w godz. 08.00-12.00 oraz w godz. 15.30 – 17.00*

Dyrektorzy Wydziałów Starostwa lub wyznaczeni przez nich pracownicy:
w dniach pracy urzędu w godz. 7.30-15.30 oraz w poniedziałki w godz. 15.30 – 17.00*

W przypadku, gdy wyznaczony dzień przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, klienci są przyjmowani w następnym dniu roboczym.

Klienci przyjmowani są w sprawach skarg i wniosków po godzinach pracy Starostwa tj. w poniedziałki w godz. 15.30 – 17.00, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty pod nr tel. 85 711 08 76.

Scroll to Top