Pomoc obywatelom Ukrainy w województwie podlaskim

Podlaski Urząd Wojewódzki na polecenie MSWiA zorganizował całodobowy punkt informacyjny dla obywateli Ukrainy, który działa na dworcu PKP w Białymstoku. Uruchomiona została również infolinia – nr tel. 603 660 052. PUW koordynuje zbiórkę darów dla uchodźców, którą organizują powiaty w całym regionie, powstał również magazyn wojewódzki. Do miejsc zakwaterowania utworzonych przez PUW we współpracy z samorządami dotarła w poniedziałek (28.02) nad ranem pierwsza grupa obywateli Ukrainy, którzy uciekli przed rosyjską agresją.

Punkt informacyjny działa od 25 lutego w hali dworca kolejowego PKP w Białymstoku (ul. Kolejowa 9). Dzięki współpracy wojewody podlaskiego z Miastem Białystok, Województwem Podlaskim oraz 1 Podlaską Brygadą Obrony Terytorialnej punkt jest czynny całodobowo.

Uchodźcy z Ukrainy mogą w nim otrzymać informacje dotyczące zakwaterowania w miejscach zorganizowanych przez wojewodę podlaskiego we współpracy z samorządami, legalizacji pobytu, możliwej pomocy materialnej i żywieniowej. W punkcie działa również całodobowa infolinia – nr tel. 603 660 052.

Wojewoda podlaski zachęca do zgłaszania możliwości pomocy przez rządową stronę, która zapewnia właściwą koordynację działań – pomagamukrainie.gov.pl.

Punkty zbiórki darów na polecenie wojewody tworzą również starostwa powiatowe i miasta na prawach powiatu – zebrana pomoc rzeczowa trafi do magazynu wojewódzkiego PUW, który mieści się przy ul. Węglowej 8 w Białymstoku (magazyn Banku Żywności), a następnie zostanie przekazana Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych zajmującej się transportem – wszystko po to, aby uniknąć chaosu i nie destabilizować pracy funkcjonariuszy przy granicy polsko-ukraińskiej.

Lista punktów zbiórki zgłoszonych przez samorządy do PUW jest aktualizowana w zakładce Pomagam Ukrainie.

Informacje dla obywateli Ukrainy/ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ ГРОМАДЯН УКРАЇНИ

źródło informacji: https://www.gov.pl/web/uw-podlaski/pomoc-obywatelom-ukrainy-w-wojewodztwie-podlaskim

Referat Zdrowia, Referat Zarządzania Kryzysowego w Wydziale Spraw Społecznych Starostwa Powiatowego w Sokółce

Zostań naszym subskrybentem

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Sokółce
ul. Marsz. J. Piłsudskiego 8,
16-100 Sokółkatel: +48 85 711 08 11
e-mail: starostwo@sokolka-powiat.pl

rachunek bankowy starostwa:
32 8093 0000 0013 9016 2000 0010

Godziny pracy urzędów

poniedziałek – piątek: 7:30 – 15:30

Klientów zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków do Starostwa Powiatowego w Sokółce z siedzibą przy ul. Piłsudskiego 8, przyjmuje:

Starosta Sokólski, Wicestarosta oraz Sekretarz:
w poniedziałki w godz. 08.00-12.00 oraz w godz. 15.30 – 17.00*

Dyrektorzy Wydziałów Starostwa lub wyznaczeni przez nich pracownicy:
w dniach pracy urzędu w godz. 7.30-15.30 oraz w poniedziałki w godz. 15.30 – 17.00*

W przypadku, gdy wyznaczony dzień przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, klienci są przyjmowani w następnym dniu roboczym.

Klienci przyjmowani są w sprawach skarg i wniosków po godzinach pracy Starostwa tj. w poniedziałki w godz. 15.30 – 17.00, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty pod nr tel. 85 711 08 76.

Scroll to Top