Podsumowanie realizacji programu „Super Koderzy” Fundacji Orange

W okresie od października do końca marca w naszej szkole działała drużyna SuperKoderów. W skład drużyny weszło 10 uczniów z klasy 3-7 SPU oraz 6-7 SPU. Zajęcia z programu włączone były w plan pracy zajęć  rozwijających kreatywność prowadzonych  przez koordyntaora i nauczyciela wspomagającego.

W maju 2020r , w okresie pandemii Covid 19, ze zgromadzonych nagrań oraz  zdjęć z zajęć związanych z robotyką, programowaniem, kodowaniem koordynatorka „wyprodukowała” film zgodnie z wytycznymi regulaminu rekrutacji. Film, który trwał ok. 40 sekund pokazał że uczniowie SOSW „trochę  ogarniają te programowanie” a przynajmniej podejmuję ku temu owocne próby. Po kilku tygodniach jury z Fundacji Orange stwierdziło ze nasz film jest  „woow” i  warty jest przyznania dotacji w kwocie 2500 zł  na zakupy: 3 Ozobotów, 1 kompletu: mat do pracy stolikowej oraz mat podłogowych do zajęć, krążków kompetencji kluczowych 2 zestawy  oraz zestawu puzzli drewnianych do Ozobota , abyśmy mogli dalej rozwijać swoje umiejętności programistyczne. Tym samym  SOSW jako jeden z 280 szkół w całęj Polsce przystąpił do realizacji super przygody z SuperKoderami Fundacji Orange w roku szkolnym 2020/2021….

We wniosku rekrutacyjnym „postawiliśmy na Polskę”, gdyż taka tematyka jest  najbliższa naszym uczniom. Jej uniwersalność i przydatność doskonale wpisuje się w  podstawę programową . Ścieżka „Młodzi Patrioci” wkroczyła do realizacji w naszej szkole .

Zajęcia w ramach tej ścieżki przyczyniły się do poznawania tego co jest z Polską związane. W trakcie przeprowadzonych 16  zajęć dostosowanych do uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Uczniowie w cotygodniowych spotkaniach poznawali Polskę. Treści które poruszane były na zajęciach dotyczyły pracy z mapą, położenia geograficznego Polski, Sąsiadów Polski oraz ich flag. Uczestnicy zajęć przypomnieli sobie polskie symbole narodowe oraz główne rzeki . Przypomnieli sobie również legendy polskie, dawne stolice  Polski .

Głównymi celami zajęć było rozwijanie, przez działanie, wiedzy i kompetencji ucznia jako Patrioty: rozwijanie umiejętności posługiwania się mapą, określania kierunków świata, znajomość flag  i nazw sąsiadów Polski, utrwalenie wiedzy z zakresu symboli narodowych,   rozwijania wiedzy o rzekach i legendach polskich oraz podwyższenie kompetencji uczniów związanych z umiejętnością programowania Ozobotów, posługiwania się komputerem:  wyszukiwania prostych informacji w sieci i przestrzegania zasad bezpieczeństwa i higieny cyfrowej w sieci. Przyrost umiejętności potrzebnych w życiu codziennym, logicznego myślenia, szyfrowania, kodowania , dokonywania operacji myślowych.

Na „superkoderskich” zajęciach uczniowie rozwiązywali zadania o różnej trudności i o różnych typach: wykreślanki, szyfrowanki, dyktanda graficzne, kolorowanki wg wzoru, wykorzystywali kubeczki i matę do kodowania do układania flag. Legendy polskie poznawali poprzez rysowanie przygód bohaterów. Ciekawym punktem w czasie realizacji ścieżki „Młodzi Patrioci” była praca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, filmów oraz  aplikacji Learning Apps, Schratch Junior, YouTube, Toytheater, kody Qr, Jigsaw puzzle. SuperKoderzy, zamienili Ozobota w turystę, który „zwiedzał” zabytki stolic Polski: Warszawy, Krakowa i Gniezna doskonaląc swoje umiejętności programistyczne.

W czasie  ostatnich  zajęć ewaluacyjnych  uczniowie rysowali to co zapamiętali  z zajęć oraz pisali nazwy tych rzeczy w aplikacji Mentimeter  tworząc z nich chmurę wyrazową.

Realizacja przygody zwanej „Super Koderzy” na zawsze pozostanie w  głowach i sercach uczestników, jako przykład łączący zabawę i zdobywanie wiedzy. Wiedza zdobyta w ten sposób będzie dla nich doskonałym przykładem iż mimo ograniczonej sprawności mogą rozwijać kompetencje przyszłości takie jak programowanie myślenie komputacyjne oraz kreatywność.

Dziękujemy Fundacji Orange za pozytywne  rozpatrzenie naszego wniosku w procesie rekrutacji,  za wspaniałe Ozoboty i maty do kodowania , krążki do rozwijania kompetencji kluczowych puzzle, które zostają z nami,  powiększą  naszą bazę do zajęć z programowania, za wspaniałe gażdżety: koszulki, długopisy, smycze, notesy ,które przypominają nam o super przygodzie z Super Koderami.

Dziękujemy Panu Staroście Piotrowi Rećko i Zarządowi Powiatu  za pełnomocnictwo.

Dziękujemy Pani Dyrektor Elżbiecie Szomko  za motywację, doping, wsparcie  i dobre słowo.

Dziękujemy wszystkim tym, którzy trzymali kciuki za nasz sukces, naszym SuperKoderom i SuperKoderkom za wysiłek, sumienną  pracę włożoną w opanowanie materiału ,za nasz wspólny sukces

Dziękujemy Pani Marcie Januszkiewicz za entuzjazm, zaangażowanie oraz wspólne prowadzenie „super koderskich” zajęć

Koordynatorka: Zuzanna Szarkowska-Czeczko

Zostań naszym subskrybentem

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Sokółce
ul. Marsz. J. Piłsudskiego 8,
16-100 Sokółkatel: +48 85 711 08 11
e-mail: starostwo@sokolka-powiat.pl

rachunek bankowy starostwa:
32 8093 0000 0013 9016 2000 0010

Godziny pracy urzędów

poniedziałek – piątek: 7:30 – 15:30

Klientów zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków do Starostwa Powiatowego w Sokółce z siedzibą przy ul. Piłsudskiego 8, przyjmuje:

Starosta Sokólski, Wicestarosta oraz Sekretarz:
w poniedziałki w godz. 08.00-12.00 oraz w godz. 15.30 – 17.00*

Dyrektorzy Wydziałów Starostwa lub wyznaczeni przez nich pracownicy:
w dniach pracy urzędu w godz. 7.30-15.30 oraz w poniedziałki w godz. 15.30 – 17.00*

W przypadku, gdy wyznaczony dzień przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, klienci są przyjmowani w następnym dniu roboczym.

Klienci przyjmowani są w sprawach skarg i wniosków po godzinach pracy Starostwa tj. w poniedziałki w godz. 15.30 – 17.00, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty pod nr tel. 85 711 08 76.

Scroll to Top