Dzięki Powiatowi w Suchowoli powstanie nowa placówka przeznaczona dla niepełnosprawnych

– Jako Powiat Sokólski dbamy o dobro wszystkich mieszkańców naszego regionu. Chcemy, by osoby niepełnosprawne, które na co dzień i tak muszą przecież mierzyć się z niejednym problemem związanym ze swoim stanem zdrowia, miały zapewnione warunki życia i funkcjonowania tak dobre, jak to tylko możliwe. I osiągniemy ten cel. Dlatego właśnie powstaje u nas to Centrum – wyjaśnia Piotr Rećko, Starosta Sokólski.

I nie są to puste słowa. Bo w ostatnim czasie Powiat pozyskał aż 2,7 mln zł na działania związane z utworzeniem Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego. Ta nowoczesna placówka, w której na stałe zamieszka siedem osób, a na pobyt dzienny będzie dołączać kolejnych trzynaście, ma się mieścić w Suchowoli przy ulicy Goniądzkiej 21.

Na potrzeby Centrum zagospodarowane zostanie pierwsze piętro budynku stanowiącego własność Powiatu. Prace remontowe, mające na celu między innymi dostosowanie go do potrzeb osób niepełnosprawnych, ruszą już wkrótce.

Nowym mieszkańcom oprócz całej kondygnacji posłuży także część piwnicy. To tam mają się bowiem mieścić pomieszczenia rehabilitacyjne, techniczne i toalety urządzone w taki sposób, by zapewnić niepełnosprawnym jak największy komfort użytkowania.

Na parterze natomiast, tak jak dotychczas, będzie się znajdować przychodnia.

Dofinansowanie pochodzi ze środków Funduszu Solidarnościowego w ramach resortowego Programu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej „Centra opiekuńczo-mieszkalne” moduł I – utworzenie Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego.

Głównym celem Programu jest: pomoc dorosłym osobom niepełnosprawnym ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności lub orzeczeniem traktowanym na równi z orzeczeniem o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności poprzez zapewnienie usług zamieszkiwania w formie pobytu całodobowego lub pobytu dziennego.

Kamila Białomyzy

Fot. Jarosław Stasiulewicz

Zostań naszym subskrybentem

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Sokółce
ul. Marsz. J. Piłsudskiego 8,
16-100 Sokółkatel: +48 85 711 08 11
e-mail: starostwo@sokolka-powiat.pl

rachunek bankowy starostwa:
32 8093 0000 0013 9016 2000 0010

Godziny pracy urzędów

poniedziałek – piątek: 7:30 – 15:30

Klientów zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków do Starostwa Powiatowego w Sokółce z siedzibą przy ul. Piłsudskiego 8, przyjmuje:

Starosta Sokólski, Wicestarosta oraz Sekretarz:
w poniedziałki w godz. 08.00-12.00 oraz w godz. 15.30 – 17.00*

Dyrektorzy Wydziałów Starostwa lub wyznaczeni przez nich pracownicy:
w dniach pracy urzędu w godz. 7.30-15.30 oraz w poniedziałki w godz. 15.30 – 17.00*

W przypadku, gdy wyznaczony dzień przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, klienci są przyjmowani w następnym dniu roboczym.

Klienci przyjmowani są w sprawach skarg i wniosków po godzinach pracy Starostwa tj. w poniedziałki w godz. 15.30 – 17.00, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty pod nr tel. 85 711 08 76.

Scroll to Top