Już niedługo osoby niepełnosprawne będą mogły korzystać z nowej placówki

– Dobro i godne życie osób niepełnosprawnych zawsze było dla nas kluczowym priorytetem. Dlatego też, jako Powiat Sokólski dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić im odpowiednie warunki pracy i bytu. Stąd też pomysł utworzenia Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego – wyjaśnia Piotr Rećko, Starosta Sokólski.

Powiat pozyskał aż 2,7 mln zł na działania związane z utworzeniem Centrum. Aktualnie trwają tam prace remontowe, a ich zakończenie planowane jest na październik 2024 roku.

Celem inwestycji jest przede wszystkim pomoc dorosłym osobom niepełnosprawnym ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności lub orzeczeniem traktowanym na równi z orzeczeniem o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności poprzez zapewnienie usług zamieszkiwania w formie pobytu całodobowego lub pobytu dziennego. Zatem w suchowolskim Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnym zamieszka siedem osób, a kolejnych trzynaście będzie dołączać na pobyt dzienny.

Placówka mieści się w Suchowoli przy ul. Goniądzkiej 21, w budynku, w którym na parterze znajduje się przychodnia. Na potrzeby Centrum zagospodarowano pierwsze piętro. Z kolei w części piwnicy mieścić się będą pomieszczenia rehabilitacyjne, techniczne i toalety urządzone tak, by zapewnić niepełnosprawnym jak największy komfort użytkowania.

Dofinansowanie pochodzi ze środków Funduszu Solidarnościowego w ramach resortowego Programu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej „Centra Opiekuńczo-Mieszkalne” moduł I – utworzenie Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego. Wkład własny pochodzi z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.

Sylwia Matuk

Fot. Paulina Cholewska, Jarosław Stasiulewicz

Zostań naszym subskrybentem

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Sokółce
ul. Marsz. J. Piłsudskiego 8,
16-100 Sokółkatel: +48 85 711 08 11
e-mail: starostwo@sokolka-powiat.pl

rachunek bankowy starostwa:
32 8093 0000 0013 9016 2000 0010

Godziny pracy urzędów

poniedziałek – piątek: 7:30 – 15:30

Klientów zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków do Starostwa Powiatowego w Sokółce z siedzibą przy ul. Piłsudskiego 8, przyjmuje:

Starosta Sokólski, Wicestarosta oraz Sekretarz:
w poniedziałki w godz. 08.00-12.00 oraz w godz. 15.30 – 17.00*

Dyrektorzy Wydziałów Starostwa lub wyznaczeni przez nich pracownicy:
w dniach pracy urzędu w godz. 7.30-15.30 oraz w poniedziałki w godz. 15.30 – 17.00*

W przypadku, gdy wyznaczony dzień przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, klienci są przyjmowani w następnym dniu roboczym.

Klienci przyjmowani są w sprawach skarg i wniosków po godzinach pracy Starostwa tj. w poniedziałki w godz. 15.30 – 17.00, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty pod nr tel. 85 711 08 76.

Scroll to Top