Dwunastu uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Sokółce uczestniczy w treningu umiejętności komunikacyjnych z logopedą lub neurologopedą.
Celem zajęć jest stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy i rozwijanie umiejętności artykulacyjnych, a także rozbudzanie w wychowankach wiary we własne możliwości. Wszystko to ma prowadzić do usprawnienia rozwoju językowego.
– Uczniowie chętnie angażują się w ćwiczenia, ponieważ na zajęciach wykorzystywane są różne ciekawe pomoce dydaktyczne: kolorowe plansze, historyjki sytuacyjne, gry edukacyjne, urządzenia do komunikacji, tablety i wiele, wiele innych – przyznają nauczyciele SOSW.
Trening umiejętności komunikacyjnych jest częścią IV edycji projektu „Niepełnosprawność to wyzwanie – rozwijam swoje możliwości i zdolności” przygotowanego przez Fundację Edukacji i Wspomagania Rozwoju EVOLVER, finansowanego ze środków PEFRON w ramach konkursu „Sięgamy po sukces”.
W ramach projektu wzbogacona została też baza pomocy dydaktycznych do terapii logopedycznej.
Opr. Kamila Białomyzy
Fot. SOSW