UWAGA WŁAŚCICIELE POJAZDÓW !!!

30 dni na zarejestrowanie pojazdu od dnia jego sprowadzenia z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej oraz zawiadomienie starosty o nabyciu lub zbyciu pojazdu zarejestrowanego na terytorium RP

Od 1 stycznia 2021r. przestał obowiązywać 180 dniowy termin na zarejestrowanie lub zgłoszenie nabycia/zbycia pojazdu. Przywrócony został, dotychczas obowiązujący w ustawie Prawo o ruchu drogowym, 30 dniowy termin zawiadomienia o zbyciu/nabyciu oraz rejestracji pojazdów sprowadzonych z terytorium Unii Europejskiej. Dotyczy to pojazdów sprowadzanych lub sprzedanych/zakupionych po 31 grudnia 2020 r. Dla pojazdów sprowadzonych bądź nabytych/zbytych w okresie od 1 marca 2020 do 31 grudnia 2020 obowiązuje termin 180-dniowy.

Za niedotrzymanie terminu grozi kara administracyjna w wysokości od 200 do 1000 zł, która nakładana jest w takiej samej wysokości zarówno na właściciela jak i na współwłaściciela pojazdu (nie dotyczy aut sprowadzonych bądź nabytych/zbytych w okresie do 31 grudnia 2019 r.)

Jak skutecznie zgłosić nabycie lub zbycie pojazdu?

  1. Zachęcamy osoby posiadające profil zaufany do składania zawiadomień o nabyciu/zbyciu pojazdu drogą elektroniczną. Wniosek wraz z czytelną kopią dokumentu potwierdzającego nabycie/zbycie można przesłać:
  • za pośrednictwem platformy ePUAP,
  • za pośrednictwem platformy GOV.pl
  1. Istnieje również możliwość przekazania dokumentów do Starostwa Powiatowego pocztą albo zostawienia ich w skrzyni przy poczekalni Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego w Sokółce w godz. 7.30-15.00. W przypadku przesłania lub pozostawienia oryginału dokumentu potwierdzającego nabycie/zbycie pojazdu, po dokonaniu adnotacji na dokumencie, zostanie on odesłany pod wskazany we wniosku adres.

Jak skutecznie zarejestrować pojazd ?

Wymagane obowiązującymi przepisami dostarczenie oryginałów dokumentów i tablic rejestracyjnych powoduje konieczność wizyty w urzędzie.

Rejestracji można dokonać zostawiając wniosek o rejestrację wraz z kompletem dokumentów w skrzyni przy poczekalni Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego w Sokółce w godz. 7.30-15.00. Po dokonaniu rejestracji pracownik Referatu Rejestracji Pojazdów skontaktuje się z Państwem telefonicznie w celu umówienia wizyty (Wszelkie niezbędne formularze można znaleźć na BIP Powiatu Sokólskiego w zakładce wnioski do pobrania)

Wszelkie niezbędne formularze można znaleźć na BIP Powiatu Sokólskiego w zakładce wnioski do pobrania

Zostań naszym subskrybentem

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Sokółce
ul. Marsz. J. Piłsudskiego 8,
16-100 Sokółkatel: +48 85 711 08 11
e-mail: starostwo@sokolka-powiat.pl

rachunek bankowy starostwa:
32 8093 0000 0013 9016 2000 0010

Godziny pracy urzędów

poniedziałek – piątek: 7:30 – 15:30

Klientów zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków do Starostwa Powiatowego w Sokółce z siedzibą przy ul. Piłsudskiego 8, przyjmuje:

Starosta Sokólski, Wicestarosta oraz Sekretarz:
w poniedziałki w godz. 08.00-12.00 oraz w godz. 15.30 – 17.00*

Dyrektorzy Wydziałów Starostwa lub wyznaczeni przez nich pracownicy:
w dniach pracy urzędu w godz. 7.30-15.30 oraz w poniedziałki w godz. 15.30 – 17.00*

W przypadku, gdy wyznaczony dzień przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, klienci są przyjmowani w następnym dniu roboczym.

Klienci przyjmowani są w sprawach skarg i wniosków po godzinach pracy Starostwa tj. w poniedziałki w godz. 15.30 – 17.00, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty pod nr tel. 85 711 08 76.

Scroll to Top