Dzięki uprzejmości pani dyrektor Zespołu Szkół Rolniczych w Sokółce Annie Dorocie Cilulko dowiedzieliśmy się, jak wygląda praca szkoły w tych trudnych czasach:
“Szkoła prowadzi zajęcia zdalne w czterech kierunkach:Technik Rolnik, technik ekonomista, technik żywienia usług gastronomicznych, technik hotelarstwa, oraz prowadzimy zajęcia w formie weekendowej dla słuchaczy kwalifikacyjnych kursów zawodowych ,wszystkie zajęcia odbywają się w formie zdalnego nauczania . Do momentu wejścia rozporządzenia zajęcia praktyczne odbywały się na terenie szkoły, w tej chwili wszyscy pracujemy zdalnie. Jeśli chodzi o organizację nauki to również do ubiegłego tygodnia wszyscy nauczyciele przebywali w szkole. W związku na nasilającą się sytuacją epidemiologiczną wyraziłam zgodę na pracę w domu, ale te zajęcia są monitorowane i kontrolowane ponieważ są zapisy w systemie na którym pracujemy a szkoła pracuje od zeszłego roku na office 365 ,pracujemy na timsie- jest to program umożliwiający różne formy kontaktu z uczniami, prowadzenie telekonferencji, umożliwia także różne formy kontroli, prowadzenia sprawdzianów, przesyłania materiałów i odbierania zwrotnych informacji. Dodatkowo możemy posługiwać się dziennikiem elektronicznym w newralgicznych sytuacjach gdzie również jest możliwość przesyłania informacji. Wszyscy uczniowie zostali zapoznani z tym systemem na początku roku zostali również zalogowani tak jak nauczyciele, opracowaliśmy zasady zdalnego nauczania z którymi wszyscy zostali zapoznani i pracujemy zgodnie z nimi. Generalnie największe problemy są z działaniem internetu w godzinach szczytu na bierząco staramy się niwelować te problemy. Wszyscy nauczyciele realizują swoje godziny przydzielone zgodnie z programem nauczania. Uczniowie pracują od godziny 8 do godz.16 jest to dość trudne dla wszystkich, uczniowie zgłaszają że są przeciążeni ponieważ oprócz tego że muszą tyle czasu spędzać przed ekranami, nauczyciele mają również wzmożoną pracę ponieważ muszą przygotowywać dodatkowe materiały przesyłać, odbierać indywidualne informacje od uczniów i to jest dodatkowa praca. Wszyscy są bardzo zaangażowani aby zapewnić uczniom najlepszą możliwość przyswojenia wiedzy i opanowania obowiązującego materiału nauczania. Rozdaliśmy potrzebującym i nauczycielom i uczniom sprzęty w postaci laptopów, do tego celu wykorzystaliśmy sprzęt który dostaliśmy ze starostwa powiatowego w Sokółce, oraz sprzęt który był na stanie szkoły, generalnie wszyscy uczniowie mają możliwość łączenia się że szkołą i pracy zdalnej.”
JS