„Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026 – ZAPOTRZEBOWANIE

KOMUNIKAT

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Sokółce informuje o możliwości składania zapotrzebowania na usługi asystenta osobistego w ramach Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026, realizowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w ramach Funduszu Solidarnościowego.

Dla kogo planowane jest wsparcie?

Program adresowany jest do:

  • dzieci od 2 roku życia do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności,
  • osób z orzeczeniem o znacznym, znacznym sprzężonym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności oraz równoważnymi,

Jakiego rodzaju wsparcia można oczekiwać (w przypadku zakwalifikowania)?

Asystent osobisty może pomóc m.in. w:

  • przemieszczaniu się i dojazdach (np. do lekarza, szkoły, pracy, na rehabilitację),
  • robieniu zakupów i załatwianiu spraw urzędowych,
  • towarzyszeniu w życiu społecznym i codziennym funkcjonowaniu.

Jak i kiedy złożyć kartę zapotrzebowania?

📅 Od 1 października 2025 r.

Kartę można złożyć:

  • osobiście – w siedzibie PCPR w Sokółce,
    ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 8, 16-100 Sokółka, pokój nr 17,
  • lub e-mailowo – na adres: pcpr.sokolka@sokolka-powiat.pl

Formularz zapotrzebowania będzie dostępny:

📞 W razie pytań prosimy o kontakt: tel. 85 711 08 62

Złożenie karty zapotrzebowania nie jest równoznaczne z zakwalifikowaniem do Programu ani formalnym zgłoszeniem udziału. Dokument ten służy rozpoznaniu skali potrzeb wśród mieszkańców Powiatu Sokólskiego i nie gwarantuje przyznania wsparcia.

DO POBRANIA

Zostań naszym subskrybentem

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Sokółce
ul. Marsz. J. Piłsudskiego 8,
16-100 Sokółkatel: +48 85 711 08 11
e-mail: starostwo@sokolka-powiat.pl

rachunek bankowy starostwa:
32 8093 0000 0013 9016 2000 0010

Godziny pracy urzędów

poniedziałek – piątek: 7:30 – 15:30

Klientów zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków do Starostwa Powiatowego w Sokółce z siedzibą przy ul. Piłsudskiego 8, przyjmuje:

Starosta Sokólski, Wicestarosta oraz Sekretarz:
w poniedziałki w godz. 08.00-12.00 oraz w godz. 15.30 – 17.00*

Dyrektorzy Wydziałów Starostwa lub wyznaczeni przez nich pracownicy:
w dniach pracy urzędu w godz. 7.30-15.30 oraz w poniedziałki w godz. 15.30 – 17.00*

W przypadku, gdy wyznaczony dzień przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, klienci są przyjmowani w następnym dniu roboczym.

Klienci przyjmowani są w sprawach skarg i wniosków po godzinach pracy Starostwa tj. w poniedziałki w godz. 15.30 – 17.00, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty pod nr tel. 85 711 08 76.

Scroll to Top