Centra opiekuńczo-mieszkalne – nabór wstępny

Od 20 maja 2025 roku rozpoczyna się wstępny nabór do Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego w miejscowości Suchowola na terenie Powiatu Sokólskiego

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Sokółce informuje, że od dnia 20 maja 2025 roku prowadzi wstępny nabór na wolne miejsca  w Centrum opiekuńczo-mieszkalnym w Suchowoli,  które zostało utworzone w ramach Programu „Centra opiekuńczo-mieszkalne” Ministerstwa Rodziny i  Polityki Społecznej, realizowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego. Siedziba Centrum znajduje się w miejscowości Suchowola, ul. Goniądzka 21. Jednostka została utworzona na mocy Uchwały Nr XVI/124/2025 Rady Powiatu Sokólskiego z dnia 29 kwietnia 2025r.

Głównym Celem działalności Centrum opiekuńczo-mieszkalnego jest świadczenie całodobowych i dziennych usług: zamieszkiwania, opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych, w tym wsparcia w zakresie potrzeb zdrowotnych, pielęgnacyjnych, rozwijania sprawności ruchowej oraz kompetencji poznawczych i społecznych.

Program skierowany jest do osób dorosłych ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności.

Centrum oferuje wsparcie dla 20 osób (pobyt dzienny od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16.00 / 13 osób, pobyt całodobowy/  7 osób).

 Poprzez uczestnictwo w działaniach Centrum możliwym będzie:

  • Umożliwienie warunków podtrzymujących samodzielne funkcjonowanie oraz zapewnienie uczestnikom opieki i pomocy adekwatnej do ich wieku i stanu zdrowia wspierającej aktywność psychospołeczną i fizyczną,
  • zapewnienie poczucia bezpieczeństwa, komfortu i wypoczynku,
  • organizowanie działań włączających uczestników do życia społecznego,
  • stworzenie możliwości pielęgnowania relacji z innymi uczestnikami, rodziną i przyjaciółmi poprzez działania integracyjne,
  • umożliwienie nauki i wsparcia w prowadzeniu codziennego życia w społeczeństwie, przygotowywaniu posiłków i rozwoju zainteresowań,
  • zapewnienie uczestnikom różnorodnych form wsparcia.

Informacje dotyczące naboru do Centrum:

Nabór do Centrum odbywa się w oparciu o ustawę o pomocy społecznej.

Osoba zainteresowana uczestnictwem w Centrum powinna złożyć wstępny wniosek/prośbę do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sokółce, ul. Marsz. Józefa Piłsudskiego 8, 16-100 Sokółka. Rekrutację oraz kwestię związaną z funkcjonowaniem Centrum opiekuńczo – mieszkalnego podejmie kierownik jednostki.

Osoby zainteresowane prosimy o kontakt:

  • telefoniczny pod numerem: 85 711 08 83

Druk wniosku/prośby można pobrać w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sokółce bądź z poniższego załącznika:

Ww. wypełnione druki konieczne są w celu stworzenia listy osób chętnych do udziału w  Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnym.

Zostań naszym subskrybentem

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Sokółce
ul. Marsz. J. Piłsudskiego 8,
16-100 Sokółkatel: +48 85 711 08 11
e-mail: starostwo@sokolka-powiat.pl

rachunek bankowy starostwa:
32 8093 0000 0013 9016 2000 0010

Godziny pracy urzędów

poniedziałek – piątek: 7:30 – 15:30

Klientów zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków do Starostwa Powiatowego w Sokółce z siedzibą przy ul. Piłsudskiego 8, przyjmuje:

Starosta Sokólski, Wicestarosta oraz Sekretarz:
w poniedziałki w godz. 08.00-12.00 oraz w godz. 15.30 – 17.00*

Dyrektorzy Wydziałów Starostwa lub wyznaczeni przez nich pracownicy:
w dniach pracy urzędu w godz. 7.30-15.30 oraz w poniedziałki w godz. 15.30 – 17.00*

W przypadku, gdy wyznaczony dzień przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, klienci są przyjmowani w następnym dniu roboczym.

Klienci przyjmowani są w sprawach skarg i wniosków po godzinach pracy Starostwa tj. w poniedziałki w godz. 15.30 – 17.00, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty pod nr tel. 85 711 08 76.

Scroll to Top