Nowa placówka na mapie powiatu sokólskiego.

W grudniu 2024 roku zakończono prace związane z utworzeniem Centrum Opiekuńczo- Mieszkalnego (COM) w Suchowoli. Celem inwestycji było zapewnienie kompleksowej opieki dla 20 osób z niepełnosprawnościami, w tym dla 7 osób wymagających całodobowego wsparcia.

Umowa na realizację zadania: “Utworzenie Centrum opiekuńczo-mieszkalnego w Powiecie Sokólskim” została podpisana 6 kwietnia 2023 roku w ramach resortowego programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Centra opiekuńczo-mieszkalne”, ogłoszonego w 2021 roku.

W ramach inwestycji wykonano między innymi:

1. Roboty budowlane: (prace rozbiórkowe, wznoszenie ścian działowych, wykonanie podłóg i posadzek, montaż stolarki okiennej i drzwiowej, tynkowanie, okładziny ścienne oraz malowanie)

2. Instalacje elektryczne (system przyzywowy oraz instalacja fotowoltaiczna).

3. Instalacje sanitarne, (wentylacja mechaniczna, instalacja centralnego ogrzewania z pompami ciepła oraz instalacje wodno-kanalizacyjne).

4. Zagospodarowanie terenu (utwardzenie terenu, montaż ławek i stołów).

Zakupiono również niezbędne wyposażenie, w tym sprzęt rehabilitacyjny, który służyć będzie uczestnikom korzystającym z oferty Centrum opiekuńczo-mieszkalnego.

Całkowita wartość inwestycji wyniosła 4 058 367,34 zł, z czego:

  • 2 733 327,93 zł pochodziło z Funduszu Solidarnościowego,
  • 550 000 zł ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON),
  • 775 039,41 zł z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.

Zadanie zostało zrealizowane zgodnie z założeniami, a wszystkie środki rozliczono do 31 grudnia 2024 roku. Powiat Sokólski terminowo składał zarówno roczne, jak i końcowe sprawozdania z realizacji projektu, zgodnie z warunkami określonymi w umowie.

opr. Krzysztof Promiński

Zostań naszym subskrybentem

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Sokółce
ul. Marsz. J. Piłsudskiego 8,
16-100 Sokółkatel: +48 85 711 08 11
e-mail: starostwo@sokolka-powiat.pl

rachunek bankowy starostwa:
32 8093 0000 0013 9016 2000 0010

Godziny pracy urzędów

poniedziałek – piątek: 7:30 – 15:30

Klientów zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków do Starostwa Powiatowego w Sokółce z siedzibą przy ul. Piłsudskiego 8, przyjmuje:

Starosta Sokólski, Wicestarosta oraz Sekretarz:
w poniedziałki w godz. 08.00-12.00 oraz w godz. 15.30 – 17.00*

Dyrektorzy Wydziałów Starostwa lub wyznaczeni przez nich pracownicy:
w dniach pracy urzędu w godz. 7.30-15.30 oraz w poniedziałki w godz. 15.30 – 17.00*

W przypadku, gdy wyznaczony dzień przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, klienci są przyjmowani w następnym dniu roboczym.

Klienci przyjmowani są w sprawach skarg i wniosków po godzinach pracy Starostwa tj. w poniedziałki w godz. 15.30 – 17.00, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty pod nr tel. 85 711 08 76.

Scroll to Top