Nieodpłatna pomoc prawna, nieodpłatne poradnictwo obywatelskie oraz nieodpłatne mediacje.

Stowarzyszenie Sursum Corda realizuje projekt powierzony przez POWIAT SOKÓLSKI, w ramach którego prowadzi nieodpłatną pomoc prawną, nieodpłatne poradnictwo obywatelskie oraz nieodpłatne mediacje.
Celem projektu jest zapewnienie równego dostępu do nieodpłatnej pomocy prawnej na etapie przedsądowym oraz wsparcie mieszkańców w poradzeniu sobie z różnymi, trudnymi sytuacjami życiowymi i formalnymi – przy wsparciu prawników, doradców obywatelskich i mediatorów.

Oprócz świadczenia indywidualnej, darmowej pomocy – prowadzą także EDUKACJĘ PRAWNĄ, która zmierza do zwiększania świadomości prawnej społeczeństwa.
Darmowe materiały edukacyjne są dostępne do pobrania na https://www.sc.org.pl/co-robimy/nieodplatna-pomoc-prawna/nasze-punkty-pomocy/powiat-sokolski-2024/

Wśród materiałów edukacyjnych wyprodukowanych w IV kwartale 2024 r. znajdą Państwo m.in.:

– E-INFORMATOR PRAWNY pn. „Seniorze nie daj się oszukać”

– E-PORADNIK EDUKACYJNY pn. „Pomoc osobom opuszczającym zakłady karne”

– E-SCHEMAT EDUKACYJNY pn. „Rejestracja pojazdu”

– KWARTALNIK MŁODZIEŻOWY pn. „Odpowiedzialność w szkole”

– PORADNIK DLA RODZICÓW pn. „Twoje dziecko w sieci”

– ARTYKUŁY PRAWNE m.in. z zakresu ogłoszenia upadłości czy zaprzeczenia ojcostwa

– SONDA ULICZNA z zakresu prawa pracy

– PANEL SZKOLENIOWY o tematyce readaptacji społecznej osób opuszczających zakłady karne 

Dodatkowo na stronie internetowej znajdują się animowane produkcje:

– FILMIK EDUKACYJNY pn. “Alimenty na dziecko – co warto wiedzieć?”

– FILMIK EDUKACYJNO-PROMOCYJNY pn. “Jak krok po kroku skorzystać z nieodpłatnej porady?”

Stałe działania edukacyjno-promocyjne NPP i NPO, to:  

·       Facebook – www.facebook.com/pomocprawna.sursumcorda 

·       Tik Tok – www.tiktok.com/@edukacjaprawna  

·       Instagram – www.instagram.com/edukacja_prawna_sursum_corda 

·       Serwis – www.pomocprawna.sc.org.pl, z dedykowaną każdemu powiatowi stroną informacyjną i edukacyjną 

·       infolinia o systemie NPP i NPO pod nr tel. 18 44 11 994 

·       całodobowy kanał informacyjny Messenger @Nieodpłatna pomoc prawna, poradnictwo obywatelskie i mediacje 

Zostań naszym subskrybentem

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Sokółce
ul. Marsz. J. Piłsudskiego 8,
16-100 Sokółkatel: +48 85 711 08 11
e-mail: starostwo@sokolka-powiat.pl

rachunek bankowy starostwa:
32 8093 0000 0013 9016 2000 0010

Godziny pracy urzędów

poniedziałek – piątek: 7:30 – 15:30

Klientów zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków do Starostwa Powiatowego w Sokółce z siedzibą przy ul. Piłsudskiego 8, przyjmuje:

Starosta Sokólski, Wicestarosta oraz Sekretarz:
w poniedziałki w godz. 08.00-12.00 oraz w godz. 15.30 – 17.00*

Dyrektorzy Wydziałów Starostwa lub wyznaczeni przez nich pracownicy:
w dniach pracy urzędu w godz. 7.30-15.30 oraz w poniedziałki w godz. 15.30 – 17.00*

W przypadku, gdy wyznaczony dzień przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, klienci są przyjmowani w następnym dniu roboczym.

Klienci przyjmowani są w sprawach skarg i wniosków po godzinach pracy Starostwa tj. w poniedziałki w godz. 15.30 – 17.00, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty pod nr tel. 85 711 08 76.

Scroll to Top