Nieodpłatna pomoc prawna, poradnictwo obywatelskie,mediacja oraz edukacja prawna w 2025 r.

Stowarzyszenie Sursum Corda realizuje projekt powierzony przez Powiat Sokólski w ramach którego prowadzi nieodpłatną pomoc prawną, nieodpłatne poradnictwo obywatelskie oraz nieodpłatne mediacje.


Celem projektu jest zapewnienie równego dostępu do nieodpłatnej pomocy prawnej na etapie przedsądowym oraz wsparcie mieszkańców w poradzeniu sobie z różnymi, trudnymi sytuacjami życiowymi i formalnymi – przy wsparciu prawników, doradców obywatelskich i mediatorów.

Oprócz świadczenia indywidualnej, darmowej pomocy – stowarzyszenie prowadzi także działania promocyjne i edukacyjne.

W ramach serii przygotowali cztery kilkuminutowe audycje, w których prawnik w przystępny sposób omawia następujące tematy:

  • Urlopy pracownicze i praca zdalna
  • Zniszczenie mienia
  • Edukacja dziecka obowiązkiem rodzica
  • Opieka naprzemienna nad dzieckiem

Podcasty oraz inne materiały dostępne do pobrania na dedykowanej dla Powiatu Sokólskiego podstronie projektowej.

Stałe działania edukacyjno-promocyjne NPP i NPO, to:  

Facebook – www.facebook.com/pomocprawna.sursumcorda 

Tik Tok – www.tiktok.com/@edukacjaprawna  

Instagram – www.instagram.com/edukacja_prawna_sursum_corda 

Serwis – www.pomocprawna.sc.org.pl, z dedykowaną każdemu powiatowi stroną informacyjną i edukacyjną 

infolinia o systemie NPP i NPO pod nr tel. 18 44 11 994 

całodobowy kanał informacyjny Messenger @Nieodpłatna pomoc prawna, poradnictwo obywatelskie i mediacje 

Zostań naszym subskrybentem

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Sokółce
ul. Marsz. J. Piłsudskiego 8,
16-100 Sokółkatel: +48 85 711 08 11
e-mail: starostwo@sokolka-powiat.pl

rachunek bankowy starostwa:
32 8093 0000 0013 9016 2000 0010

Godziny pracy urzędów

poniedziałek – piątek: 7:30 – 15:30

Klientów zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków do Starostwa Powiatowego w Sokółce z siedzibą przy ul. Piłsudskiego 8, przyjmuje:

Starosta Sokólski, Wicestarosta oraz Sekretarz:
w poniedziałki w godz. 08.00-12.00 oraz w godz. 15.30 – 17.00*

Dyrektorzy Wydziałów Starostwa lub wyznaczeni przez nich pracownicy:
w dniach pracy urzędu w godz. 7.30-15.30 oraz w poniedziałki w godz. 15.30 – 17.00*

W przypadku, gdy wyznaczony dzień przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, klienci są przyjmowani w następnym dniu roboczym.

Klienci przyjmowani są w sprawach skarg i wniosków po godzinach pracy Starostwa tj. w poniedziałki w godz. 15.30 – 17.00, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty pod nr tel. 85 711 08 76.

Scroll to Top