PCPR w Sokółce zyska stanowisko wicedyrektora – rosnące zadania wymagają wzmocnienia kadrowego.

Podczas wczorajszej sesji Rady Powiatu Sokólskiego radni omawiali m.in. konieczność powołania stanowiska zastępcy dyrektora w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Sokółce. Decyzja ta wynika z dynamicznie rosnącej liczby zadań realizowanych przez jednostkę oraz potrzeby zapewnienia sprawnego i ciągłego zarządzania.

Sekretarz powiatu, Magdalena Grasewicz, wyjaśniła powody zmian.

– Aby zapewnić ciągłość kierowania PCPR, usprawnić zarządzanie oraz prawidłowo realizować stale rosnącą liczbę zadań ustawowych, do statutu jednostki wprowadzono stanowisko zastępcy dyrektora. Funkcja ta pozwoli na przejęcie obowiązków dyrektora podczas jego nieobecności oraz objęcie nadzoru nad wybranymi obszarami merytorycznymi. Jest to rozwiązanie zgodne ze standardami obowiązującymi w jednostkach pomocy społecznej i zwiększa organizacyjne bezpieczeństwo powiatu – wskazała sekretarz.

Starosta sokólski, Piotr Rećko, zaznaczył, że dyrektor PCPR, Alicja Rysiejko, od lat postulowała wprowadzenie tego stanowiska. Szczegółowo omówił też obciążenia, z jakimi mierzy się dziś jednostka.

– PCPR prowadzi pięć placówek typu rodzinnego, trzy Zakłady Aktywności Zawodowej, z których trzeci jest w trakcie uruchamiania, dwa Warsztaty Terapii Zajęciowej oraz liczne projekty finansowane ze środków PFRON. Mówimy tu o wsparciu osób wymagających intensywnej opieki, programach opieki wytchnieniowej czy usługach asystenta osoby z niepełnosprawnością. Tych projektów jest obecnie około dziesięciu – wyliczał starosta.

Podkreślił również, że konieczne jest wzmocnienie pracy Zakładów Aktywności Zawodowej, szczególnie w obszarze rehabilitacji zawodowej, społecznej i zdrowotnej osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności. Wskazał także na potrzeby promocyjne placówek, w tym Domu Samotnej Matki czy powstającego Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego, które wymaga odpowiedniego zaplanowania finansowego.

– Chcemy otworzyć kolejny dom dziecka typu rodzinnego w Krynkach oraz placówkę specjalistyczną dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, podobną do tej w Ignatkach. Tych zadań jest bardzo dużo i PCPR musi otrzymać odpowiednie wsparcie – podkreślił Rećko.

Dodał również, że planowane jest obsadzenie stanowiska zastępcy dyrektora w ramach awansu wewnętrznego. Informacja o kandydaturze ma zostać przedstawiona radnym na początku przyszłego tygodnia.

– Pani dyrektor przez lata dźwigała ogromną odpowiedzialność. Teraz potrzebuje realnego wsparcia, które pozwoli PCPR-owi sprawnie działać i rozwijać się w obliczu tak szerokich zadań – zakończył starosta.

SM, JS

Zostań naszym subskrybentem

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Sokółce
ul. Marsz. J. Piłsudskiego 8,
16-100 Sokółkatel: +48 85 711 08 11
e-mail: starostwo@sokolka-powiat.pl

rachunek bankowy starostwa:
32 8093 0000 0013 9016 2000 0010

Godziny pracy urzędów

poniedziałek – piątek: 7:30 – 15:30

Klientów zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków do Starostwa Powiatowego w Sokółce z siedzibą przy ul. Piłsudskiego 8, przyjmuje:

Starosta Sokólski, Wicestarosta oraz Sekretarz:
w poniedziałki w godz. 08.00-12.00 oraz w godz. 15.30 – 17.00*

Dyrektorzy Wydziałów Starostwa lub wyznaczeni przez nich pracownicy:
w dniach pracy urzędu w godz. 7.30-15.30 oraz w poniedziałki w godz. 15.30 – 17.00*

W przypadku, gdy wyznaczony dzień przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, klienci są przyjmowani w następnym dniu roboczym.

Klienci przyjmowani są w sprawach skarg i wniosków po godzinach pracy Starostwa tj. w poniedziałki w godz. 15.30 – 17.00, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty pod nr tel. 85 711 08 76.

Scroll to Top