Powstanie inwestycja łącząca troskę o dziedzictwo z potrzebami współczesności.

 Podczas XVII Sesji Rady Powiatu Sokólskiego radni rozpatrzyli projekt uchwały dotyczący wsparcia finansowego dla Gminy Krynki w 2025 roku.

Gmina Krynki otrzymała dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych na realizację zadania pod nazwą: „Remont dróg powiatowych w Gminie Krynki zniszczonych w wyniku kryzysu granicznego”. Projekt obejmuje modernizację dwóch odcinków: drogi nr 1282B (od ronda w Krynkach do Kruszynian) oraz ul. Bema (droga nr 1272B) w samej miejscowości Krynki – poinformowała Magdalena Grasewicz, sekretarz Powiatu Sokólskiego.

Łączna długość planowanych do remontu dróg wynosi blisko 11,9 km. Wartość całej inwestycji to 31 579 000 zł, z czego aż 30 000 000 zł pochodzi z pozyskanego dofinansowania. Powiat Sokólski przeznaczy na to zadanie dodatkowe wsparcie w wysokości 789 500 zł w formie dotacji celowej.

 – Skala przedsięwzięcia oraz uzyskane środki sprawiają, że będzie to inwestycja o historycznym znaczeniu dla naszego regionu. Realizacja jest możliwa dzięki doskonałej współpracy z Gminą Krynki oraz burmistrz Jolantą Gudalewską – podkreślił starosta sokólski Piotr Rećko.

Dodał również, że inwestycja zostanie przeprowadzona w ścisłej współpracy z Podlaskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, co umożliwi rewitalizację historycznej części Kruszynian.

 19 maja w Białymstoku odbyło się spotkanie poświęcone planowanej przebudowie drogi przez Kruszyniany. Uczestniczyli w nim m.in. Piotr Rećko, Jolanta Gudalewska, Podlaski Wojewódzki Konserwator Zabytków Adam Musiuk wraz z zastępcą Karolem Łopateckim oraz inwestor. Dyskusja skupiała się na wypracowaniu rozwiązań, które pogodzą potrzeby inwestycyjne z ochroną unikatowego, zabytkowego charakteru wsi.

Radny Mariusz Stefanowicz, występując w imieniu mieszkańców Gminy Krynki, zaapelował o przyjęcie uchwały.

Ostatecznie za udzieleniem dofinansowania głosowało 13 radnych, 5 wstrzymało się od głosu, a jeden radny był nieobecny.

Krzysztof Promiński

Fot. Damian Szarkowski/ Podlaski Wojewódzki Konserwator Zabytków

Zostań naszym subskrybentem

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Sokółce
ul. Marsz. J. Piłsudskiego 8,
16-100 Sokółkatel: +48 85 711 08 11
e-mail: starostwo@sokolka-powiat.pl

rachunek bankowy starostwa:
32 8093 0000 0013 9016 2000 0010

Godziny pracy urzędów

poniedziałek – piątek: 7:30 – 15:30

Klientów zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków do Starostwa Powiatowego w Sokółce z siedzibą przy ul. Piłsudskiego 8, przyjmuje:

Starosta Sokólski, Wicestarosta oraz Sekretarz:
w poniedziałki w godz. 08.00-12.00 oraz w godz. 15.30 – 17.00*

Dyrektorzy Wydziałów Starostwa lub wyznaczeni przez nich pracownicy:
w dniach pracy urzędu w godz. 7.30-15.30 oraz w poniedziałki w godz. 15.30 – 17.00*

W przypadku, gdy wyznaczony dzień przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, klienci są przyjmowani w następnym dniu roboczym.

Klienci przyjmowani są w sprawach skarg i wniosków po godzinach pracy Starostwa tj. w poniedziałki w godz. 15.30 – 17.00, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty pod nr tel. 85 711 08 76.

Scroll to Top