Rozmawiali o planach sokólskiego szpitala

Plany na modernizację sokólskiego szpitala i podniesienie świadczeń zdrowotnych są ogromne, ale też i konsekwentnie realizowane. A wszystko po to, aby poprawić jego kondycję

Prace wpływające na funkcjonalność i poprawę prosperowania szpitala w Sokółce trwają już tak naprawdę od bardzo dawna. Rozpoczęły się na przełomie 2016-2017 roku, kiedy to ruszyła przebudowa bloku operacyjnego. A skoro blok operacyjny, to analogicznie trzeba było pomyśleć i o remoncie Oddziału Intensywnej Opieki Medycznej czy sterylizatorni, której modernizacja ma się zakończyć już w lipcu.

Obecnie w SPZOZ w Sokółce trwają już prace remontowe w pomieszczeniach, gdzie od 1 września ma ruszyć POZ dla dorosłych i dzieci.

– Tu właśnie rozpoczyna się rola senatora Mariusza Gromki, bo to dzięki jego wsparciu otrzymaliśmy zmianę przeznaczenia środków w Związku Powiatowo Gminnym z Nowego Dworu. I właśnie 13 mln trafi do szpitala między innymi na remont POZ, doposażenie szpitala i wiele innych działań – mówi Piotr Rećko, Starosta Sokólski.

Wraz z senatorem odwiedzili SPZOZ w Sokółce, aby zobaczyć na jakim etapie są przeprowadzane w nim prace remontowe, sprawdzić co zostało już wykonane, a co jeszcze należy zrobić. Starosta nadmienił, że prośby kierowane zarówno do senatora, jak i odwiedzających ich wcześniej: Marcina Martyniuka, Wiceministra Zdrowia i Adama Andruszkiewicza, Ministra Cyfryzacji, ukierunkowane są na dalszą, niezbędną pomoc finansową potrzebną na inwestycje w szpitalu.

Mariusz Gromko bardzo pozytywnie ocenił fakt dokonywania kolejnych remontów w oddziałach szpitalnych.

– Widać też kolejne wielkie potrzeby, które mam nadzieję wspólnymi siłami z programów rządowych i samorządowych będziemy mogli zrealizować, aby podnieść jakość i zakres usług oferowanych przez tą placówkę medyczną – podkreślił senator.

Od 1 lipca rusza pracownia komputerowa, na którą fundusze pochodzą z Rezerw Strategicznych.

– Tomograf komputerowy otrzymaliśmy od Bohdana Paszkowskiego, Wojewody Podlaskiego, za co dziękujemy – doprecyzowała Anna Marta Aniśkiewicz, p.o. Dyrektora w sokólskim szpitalu.

Julita Budrowska, reprezentująca podczas wizyty Dyrektora SPZOZ w Sokółce podkreśliła, że stale szukane są rozwiązania na poprawę kondycji finansowej szpitala. Chociażby właśnie w ofercie tomografii komputerowej, żeby była pracownią szpitala, a nie świadczoną usługą przez firmę zewnętrzną.

– Chcemy w ten sposób pozyskiwać kolejne kontrakty z NFZ, i tym samym zwiększyć finansowanie usług medycznych świadczonych przez szpital – dodała.

W planach jest również remont oddziału medycyny paliatywnej, ze zwiększeniem dostępności łóżek z sześciu na dziesięć, remont stacji dializ, rozbudowa apteki w celu przystosowania jej do obowiązujących przepisów.

– Przystąpimy również do zakupów serwerów i informatyzacji szpitala, bo bez tego placówka nie jest w stanie sprawnie funkcjonować. Chcemy również zmienić zagospodarowanie wokół obiektu, zrewitalizować lasek, aby mógł służyć rekreacji szczególnie pacjentów z ZOL-u. Potrzebna jest wymiana wind, remont kuchni i stołówki oraz montaż fotowoltaiki i pompy ciepła – wyliczał Starosta.

Anna Aniśkiewicz dodała, że złożony został tez duży wniosek na remont SOR-u i jego przebudowę.

– Mamy nadzieję, że uzyska on pozytywną akredytację – zakończyła.

Sylwia Matuk

Fot. Jarosław Stasiulewicz

Zostań naszym subskrybentem

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Sokółce
ul. Marsz. J. Piłsudskiego 8,
16-100 Sokółkatel: +48 85 711 08 11
e-mail: starostwo@sokolka-powiat.pl

rachunek bankowy starostwa:
32 8093 0000 0013 9016 2000 0010

Godziny pracy urzędów

poniedziałek – piątek: 7:30 – 15:30

Klientów zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków do Starostwa Powiatowego w Sokółce z siedzibą przy ul. Piłsudskiego 8, przyjmuje:

Starosta Sokólski, Wicestarosta oraz Sekretarz:
w poniedziałki w godz. 08.00-12.00 oraz w godz. 15.30 – 17.00*

Dyrektorzy Wydziałów Starostwa lub wyznaczeni przez nich pracownicy:
w dniach pracy urzędu w godz. 7.30-15.30 oraz w poniedziałki w godz. 15.30 – 17.00*

W przypadku, gdy wyznaczony dzień przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, klienci są przyjmowani w następnym dniu roboczym.

Klienci przyjmowani są w sprawach skarg i wniosków po godzinach pracy Starostwa tj. w poniedziałki w godz. 15.30 – 17.00, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty pod nr tel. 85 711 08 76.

Scroll to Top