W trosce o klientów Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego w Sokółce, Zarząd Powiatu Sokólskiego w składzie: Piotr Rećko – starosta, Łukasz Owsiejko – wicestarosta i członkowie zarządu: Jerzy Białomyzy, Bożena Jolanta Jelska-Jaroś i Kazimierz Łabieniec podjął decyzję, o zainstalowaniu nowoczesnego systemu, który usprawni przyjmowanie interesantów. Wczoraj (3.12) najnowszy system kolejkowy SEDCO firmy AJHmedia zaczął już działać.
– Jest to ważny krok w kierunku poprawy jakości obsługi mieszkańców naszego regionu. Cieszę się, że wdrażamy najnowsze technologie – powiedział Piotr Rećko, starosta sokólski.
Wyraził nadzieję, że uruchomienie systemu pozwoli na znaczne przyspieszenie procesu obsługi klientów, dzięki czemu czas oczekiwania zostanie zredukowany do minimum. Każdy mieszkaniec będzie mógł szybko i sprawnie załatwić swoje sprawy. Podkreślił, że odkąd został starostą, właściwa obsługa interesantów jest priorytetem urzędu.
– Stary system kolejkowy nie spełniał już najnowszych standardów, a jakość obsługi klientów zaczęła budzić nasze wątpliwości, dlatego też cieszę się, że Zarząd Powiatu Sokólskiego z Piotrem Rećko, starostą na czele podjął decyzje o zakupie nowego, nowoczesnego systemu kolejkowego – poinformował Andrzej Tomaszczyk, dyrektor Wydziału Komunikacji, Transportu, Inwestycji Drogowych i Kubaturowych.
Podkreślił, że narzędzia, z których składa się system kolejkowy, umożliwiają klientom rezerwację wizyty na konkretny, dogodny dla nich termin.
System kolejkowy to kompleksowe rozwiązanie służące do zarządzania przepływem i obsługą klientów na wszystkich etapach jego kontaktu z Wydziałem Komunikacji, Transportu, Inwestycji Drogowych i Kubaturowych oraz znacząco wspomaga przebieg wizyty. Dla każdej kategorii usługi drukowany jest dedykowany bilet. Na bilecie klient otrzymuje wydrukowany indywidualny numer, dzięki któremu rezerwuje miejsce w kolejce.
Kolejnym krokiem jest udanie się z pobranym numerem biletu do odpowiedniego miejsca oczekiwania. Na bilecie umieszczona jest szczegółowa informacja, gdzie należy się udać, aby nikt nie tracił czasu, błądząc po budynku. W tym czasie na ekranach multimedialnych mogą być wyświetlane ważne informacje i komunikaty, co sprawia, że oczekiwanie klientów w kolejce jest przyjemniejsze.
Jedną z kluczowych funkcji nowego systemu jest śledzenie postępu, co pozwala klientowi w przybliżeniu oszacować czas, który spędzi w poczekalni. Podczas oczekiwania, osoby mogą wygodnie i w czasie rzeczywistym obserwować postęp kolejki na ekranie LCD. Oprócz aktualnie przywoływanego numer biletu, istnieje możliwość zaprezentowania na nim dodatkowych treści multimedialnych – np. na temat dokumentów, które trzeba będzie okazać, interesujących aktualności, albo reklam.
Dla wygody interesantów kasa została umiejscowiona w poczekalni, a dodatkowo do dyspozycji klientów stworzono stanowisko, na którym pracownik wydziału służy wsparciem i pomocą w obsłudze panelu dotykowego i podpowiada w sprawach, które klient chce załatwić.
Nowo uruchomiony system ma możliwości rozbudowy i daje większe możliwości tworzenia nowych pozycji, w oparciu o uwagi zgłaszane przez klientów.
Wydział Komunikacji, Transportu, Inwestycji Drogowych i Kubaturowych przyjmuje interesantów od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 – 15:00. Dodatkowo rejestracji pojazdów można dokonać w Dąbrowie Białostockiej.
Koszt nowego systemu kolejkowego SEDCO wynosi 67 527,00 zł. Zakup został sfinansowany ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, w ramach umowy na dostawę, montaż i uruchomienie systemu kolejkowego, centrali telefonicznej, urządzenia wielofunkcyjnego oraz zestawów: komputera przenośnego, monitora i stacji dokującej na potrzeby wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej w Starostwie Powiatowym w Sokółce.
Krzysztof Promiński
fot. Damian Szarkowki


















