Apel o pomoc Ukrainie

W związku z działaniami zbrojnymi prowadzonymi na terenie Ukrainy w dniu 25 lutego 2022  Wojewoda  Podlaski zorganizował wideokonferencję z przedstawicielami samorządów
z terenu województwa podlaskiego. Zgodnie z podjętymi  ustaleniami Powiatowy Zespół Zarzadzania Kryzysowego w Sokółce zobowiązany został do skoordynowania działań prowadzonych na terenie powiatu sokólskiego na rzecz pomocy mieszkańcom Ukrainy.

Wobec powyższego zwracamy się z apelem do wszystkich organizatorów zbiórek na rzecz Ukrainy prowadzonych na terenie powiatu sokólskiego o przekazywanie darów do Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego w Sokółce. Zebrane dary zostaną przekazane do Wojewody Podlaskiego, który w sposób zorganizowany przekaże je potrzebującym na Ukrainie, w tym oczekującym przed przejściami granicznymi.

Lista produktów i środków, które mogą być przekazane potrzebującym na Ukrainie (w tym oczekującym przed przejściami granicznymi):

  • środki higieny i czystości:
  • płyny do kąpieli/pod prysznic/mydło,
  • dezodoranty,
  • pasta do zębów,
  • szczoteczki do zębów,
  • grzebienie,
  • bielizna damska, męska, dziecięca,
  • podpaski,
  • pampersy,
  • pieluchy dla dorosłych,
  • papier toaletowy i ręczniki papierowe,
  • ręczniki (w tym z mikrofibry),
  • worki na śmieci,
  • środki dezynfekujące/alkohol do dezynfekcji,
  • maski filtrujące lub jednorazowe;
  • żywność:
  • woda,
  • żywność do szybkiego przygotowania (instant),
  • batony (w tym energetyczne),
  • bakalie, orzechy,
  • konserwy,
  • makarony, płatki zbożowe do szybkiego przygotowania,
  • narzędzia kuchenne jednorazowego lub wielokrotnego użytku: talerz głęboki, łyżka, widelec, nóż, szkło (silikon spożywczy lub plastik);
  • inne:
  • zapałki,
  • baterie, powerbanki,
  • oświetlenie, w tym latarki,
  • świece,
  • zestawy pierwszej pomocy,
  • podstawowe środki medyczne (witaminy, środki przeciwbólowe, przeciwgorączkowe, leki na kaszel i przeziębienie),
  • koce zwykłe i termiczne,
  • śpiwory ,
  • podkładki pod materac do spania z wodoodpornej folii aluminiowej,
  • materace.

Zebrane produkty i środki, po uprzednim kontakcie telefonicznym, należy dostarczać do:

  1. Zespołu Szkół w Sokółce ul. Mickiewicza 11 (tel. 85 711 25 74) – od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 16.00;
  2. Starostwa Powiatowego w Sokółce ul. Marsz. J. Piłsudskiego 8, Sokółka (tel. 85 711 08 11, 85 711 08 85, 85 711 08 15) – we wtorki i czwartki w godzinach 8:00 – 15:00.
  3. Oddziału Rejonowego PCK w Sokółce, w Starostwie Powiatowym, pokój nr 20, poniedziałek, środa, czwartek, piątek od godz. 13.00 do 18.00, wtorek od godz. 8.00 do 13.00

W przypadku podjęcia samodzielnej akcji wsparcia na rzecz Ukrainy, na prośbę Wojewody Podlaskiego zwracamy się z apelem o zgłoszenie własnej inicjatywy na stronie https://pomagamukrainie.gov.pl/ oraz nie podejmowanie samodzielnych prób dostarczania paczek lub organizowania transportu dla obywateli Ukrainy.

Jednocześnie zwracamy się z prośbą o aktywne włączenie wolontariuszy, samorządów uczniowskich działających na terenie Państwa szkół i placówek do sprawnego przeprowadzenia zbiórki potrzebnych artykułów na rzecz Ukrainy.

Referat Zdrowia, Referat Zarządzania Kryzysowego w Wydziale Spraw Społecznych Starostwa Powiatowego w Sokółce

Zostań naszym subskrybentem

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Sokółce
ul. Marsz. J. Piłsudskiego 8,
16-100 Sokółkatel: +48 85 711 08 11
e-mail: starostwo@sokolka-powiat.pl

rachunek bankowy starostwa:
32 8093 0000 0013 9016 2000 0010

Godziny pracy urzędów

poniedziałek – piątek: 7:30 – 15:30

Klientów zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków do Starostwa Powiatowego w Sokółce z siedzibą przy ul. Piłsudskiego 8, przyjmuje:

Starosta Sokólski, Wicestarosta oraz Sekretarz:
w poniedziałki w godz. 08.00-12.00 oraz w godz. 15.30 – 17.00*

Dyrektorzy Wydziałów Starostwa lub wyznaczeni przez nich pracownicy:
w dniach pracy urzędu w godz. 7.30-15.30 oraz w poniedziałki w godz. 15.30 – 17.00*

W przypadku, gdy wyznaczony dzień przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, klienci są przyjmowani w następnym dniu roboczym.

Klienci przyjmowani są w sprawach skarg i wniosków po godzinach pracy Starostwa tj. w poniedziałki w godz. 15.30 – 17.00, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty pod nr tel. 85 711 08 76.

Scroll to Top