„POROZMAWIAJMY O BEZPIECZEŃSTWIE – MOŻESZ MIEĆ NA NIE WPŁYW”

– Debata ma służyć poprawie bezpieczeństwa mieszkańców. Pozwala ona także na wymianę informacji pomiędzy Policją, a mieszkańcami o istniejących zagrożeniach, dzięki czemu będą mogły zostać wspólnie wypracowane metody ich eliminowania. Ogromny nacisk kładziemy również na bezpieczeństwo w sieci, aby nie dać się oszukać. Jest to niestety pokłosie pandemii, kiedy to ludzie siedzieli zamknięci w domach i jedynym środkiem komunikacji był Internet, a przestępcy bardzo szybko z tej okazji zaczęli korzystać – rozpoczął Sławomir Kołakowski, komendant Komendy Powiatowej Policji w Sokółce. 

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie – możesz mieć na nie wpływ” – to tytuł debaty, która odbyła się dziś w Sali „Lira”, w ramach zacieśniania współpracy Policji ze społecznością lokalną. Zorganizowali ją policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Sokółce.

– Spotykamy się w celu przekazania mieszkańcom Sokółki podstawowych informacji dotyczących bezpieczeństwa. Poruszamy temat Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa, zasady jej funkcjonowania oraz efekty, jakie udało się osiągnąć przy jej pomocy – mówiła sierż. Magdalena Afonin, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Sokółce.

Kolejnym punktem debaty było przekazanie informacji na temat szeroko rozumianej działalności profilaktycznej prowadzonej przez funkcjonariuszy na terenie powiatu sokólskiego, zarówno ukierunkowanych na zwiększanie poczucia bezpieczeństwa obywateli jak i kształtowanie wśród nich świadomych postaw i zachowań, które w realny sposób przyczyniają się do zmniejszenia zjawisk społecznie niepożądanych. Policjantom służą do tego różne narzędzia, a wśród nich mobilna aplikacja „Moja komenda”. Może z niej skorzystać każdy obywatel, po uprzednim zainstalowaniu jej na urządzeniu mobilnym. Umożliwia ona szybszy kontakt z dzielnicowymi. 

– Obsługa aplikacji „Moja komenda”, jak i KMZB jest bardzo prosta, intuicyjna. Starsze osoby również sobie z nią poradzą – dodaje oficer prasowy.

Przedstawiono również  zagadnienia związane z pracą dzielnicowych oraz realizowane przez nich plany priorytetowe.

– Za pomocą debat wychodzimy do ludzi. Ten rok był bardzo specyficzny. Najpierw pandemia i covid, w związku z którym policjanci wykonywali mnóstwo czynności, następnie sytuacja na granicy i masowe, nielegalne próby przejść imigrantów. Każde działania profilaktyczne docierają do jakiejś grupy odbiorców. Są na pewno bardzo ważne biorąc pod uwagę kontekst związany z bezpieczeństwem mieszkańców – zakończył komendant.

Kolejna debata planowana jest pod koniec roku kalendarzowego, będzie to forma redebaty. 

Sylwia Matuk

Zostań naszym subskrybentem

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Sokółce
ul. Marsz. J. Piłsudskiego 8,
16-100 Sokółkatel: +48 85 711 08 11
e-mail: starostwo@sokolka-powiat.pl

rachunek bankowy starostwa:
32 8093 0000 0013 9016 2000 0010

Godziny pracy urzędów

poniedziałek – piątek: 7:30 – 15:30

Klientów zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków do Starostwa Powiatowego w Sokółce z siedzibą przy ul. Piłsudskiego 8, przyjmuje:

Starosta Sokólski, Wicestarosta oraz Sekretarz:
w poniedziałki w godz. 08.00-12.00 oraz w godz. 15.30 – 17.00*

Dyrektorzy Wydziałów Starostwa lub wyznaczeni przez nich pracownicy:
w dniach pracy urzędu w godz. 7.30-15.30 oraz w poniedziałki w godz. 15.30 – 17.00*

W przypadku, gdy wyznaczony dzień przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, klienci są przyjmowani w następnym dniu roboczym.

Klienci przyjmowani są w sprawach skarg i wniosków po godzinach pracy Starostwa tj. w poniedziałki w godz. 15.30 – 17.00, po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty pod nr tel. 85 711 08 76.

Scroll to Top